Jangan Lupe Follow tau!!!

Tuesday, November 9, 2010

Rahsia Jari...

Selamat Pagi Malaysia...

Pagi ni Nadia nak berkongsi mengenai RAHSIA JARI...Nadia rase rahsia nie memang patut semua orang tahu...Walaupon Nadia pun tak pasti kesahihan nye...Tapi Nadia dah dengar dari banyak sumber..huhuhuhu mungkin nie dongeng semate-mate..tapi ape salahnye kan kalau kita ambil tahu serba sedikit pasal jari-jari kita nie...

Ok kita mulakan yang asas dulu:-

Jari telunjuk : usus
jari tengah : Jantung
Jari Manis : Imuniti
Jari kelingking : Rahim/Tulang Belakang

Cuba anda lihat pada ruas jari2 anda...Kalau ruas jari kehitaman tu maknanya badan kita ni penuh dengan racun dan toksik…perkara tersebut boleh menyebabkan badan kita dijangkiti sembelit.

seterusnya, kalau kita sebagai seorang wanita, cara untuk tengok system dalaman perempuan kita pulak, adalah dengan melihat pada jari kelingking kita…kalau jari kita meruncing atau bengkok, maknanya haid tak teratur, keputihan, senggugut, dan berkemungkinan rahim kita jatuh.

Kalau tapak tangan berbintik maknanya masalah angin…cube cek tapak tgn masing2, kalau yang suka marah2 tu mungkin angin dalam badan banyak.sebab itulah selalu rasa nak marah dan naik angin aje.


jika perut ibu jari berwarna biru kehijauan maknanya seseorang itu mengalami masalah resdung, alergi, dan penyakit paru2.sekiranya, perut ibu jari ada urat hijau kebiruan maknanya anda seorang pengidap gastric.

selain itu, urat biru /hijau pada pergelangan tangan, tapak tangan, sepanjang jari dan betis kaki maknanya seseorang itu mengidapi stress atau tekanan dalam kehidupan sehariannya..


seterusnya,ini saya kira yang paling menarik untuk kita tengok sekiranya kita sebagai seorang wanita.cuba sahabat2 tengok
pada kuku setiap jari anda..jika terdapat bulan sabit berwarna putih di setiap jari anda bermakna anda mengalami hormon yang tidak seimbang.


.tapi berlainan pulak sekiranya anda mempunyai bulan sabit yang berwarna putih itu hanya pada ibu jari sahaja, itu menandakan anda seorang yang sihat..insya allah...


ITULAH SAHAJA YANG NADIA PELAJARI MENGENAI RAHSIA PENYAKIT DI SEBALIK TAPAK TANGAN....wallahu`alam....

(sama2 kita renungkan ini: Ramai manusia yang mengorbankan kesihatan pada satu ketika untuk mendapatkan wang ringgit,tetapi akhirnya terpaksa mengorbankan wang ringgit untuk mendapatkan kembali kesihatan yang hilang)


p/s:- JAGALAH KESIHATAN KITA..IA ANUGERAH YANG TIDAK TERNILAI DARI YANG MAHA ESA....:-)~






TERIMA KASIH BACA ENTRY INI, SILA LAH COMMENT..^_^

5 comments:

  1. akan dirajin-rajinkan untuk analisis.Thanx utk info nih.

    ReplyDelete
  2. hi si biskut..
    huhuhuhuh marilah kita menganalisiskan diri kita sendiri..lalallalala :)

    ReplyDelete
  3. waa...thanx 4 da info..=)

    sambil belek2 jari..hehehe

    ReplyDelete
  4. Menyatukan rakan-rakan dalam satu jaringan antarabangsa melalui portal pengiklanan.
    Memberi peluang kepada rakan-rakan mendapat duit poket di luar imaginasi.
    Tinggal Beberapa Minggu Sahaja Lagi Sebelum I-Network Menjengah Pasaran Antarabangsa!
    Yuran Pendaftaran hanya RM100/RM50 dan akan menjadi USD100/USD50 apabila dilancarkan di peringkat antarabangsa pada bulan Disember 2010.
    Dan Lebih banyak lagi kelebihan anda sebagai i-networker! Jadi tunggu apa lagi??!!
    Sertai kami sekarang! Jadilah yang terawal!!!

    ReplyDelete