Pages

Jangan Lupe Follow tau!!!

Saturday, May 7, 2011

Novel : Cinta 3 Suku


Hi semua.. Salam 1 Malaysia..

Bagi Nadia minggu nie memang lah panjang dan penat.. hihihihi stress yang tak berkesudahan.. bayangkan sepanjang minggu nie Nadia dtg office just nak tunjuk kan muka je.. Belom jam 4 petang Nadia dah balik.. Eam rase bosan + stress bile lepak lelame kat dalam office nie.. hihihi nasib baik boss tak dapat hidu perbuatan ini..hihihihi

So untuk mengurangkan tekanan minggu nie Nadia telah mengkatamkan novel baru yang sambar kat kedai buku cuma dalam mase 18 jam.. hahhahhha.. ini disebabkan oleh kegilaan diri sendiri.. hihihihi.. Ok mai Nadia cerita kan serba sedikit pasal Novel nie ye.. hihihiihi nak taip memang lah malas so Nadia copy paste je lah ye.. Nanti Nadia comment dari pandangan Nadia pulak.. huhuhuhu...

*****************************

‘SKETSA Perang’ di pertengahan jalan menjadi detik pertemuan pertama antara Minah Sewel dan Mamat Tiga Suku. Sejak itu, pertemuan demi pertemuan tercipta. Anehnya, setiap pertemuan dihiasi insiden perlanggaran.

Iman – gadis comel yang nakal dan berperwatakan kasar atas dasar mahu melindungi diri lantaran pengalaman masa silam. Kehilangan abah tersayang menjadikan dia sebatang kara. Kebencian si ibu tiri menambah lara hidupnya lantas dia membawa diri ke kota. Kehadiran Suhaila dan Razif secara tidak dirancang membolehkan dia menumpang kasih dan sayang.

Arie – pertemuannya dengan Iman menghadirkan seorang musuh dalam hidupnya. Si Minah Sewel! Sikap kasar dan mulut celopar gadis itu menimbulkan kejengkelan di hatinya. Tidak seperti kekasihnya yang manja dan pandai menggoda.

Iman dan Arie tidak sehaluan. Seorang ke simpang kiri, seorang lagi ke selekoh kanan. Tetapi, haluan berbeza itu membawa mereka ke satu jalan lurus bernama keserasian. Namun tiada seorang pun menduga lorong yang sedang mereka lalui itu rupa-rupanya penuh dengan onak dan duri.

*******************************************

ok comment Nadia pulak..

1) memang lah best tak hinggat.. sebab cara penyampaian dia agak lain.. rase macam agak sampoi.. memang berbaloi bace mase stress yang melampau nie.. hihihi..

2) Jalan cerita juga menarik.. selalunya kebanyakkan novel lebih kepada lelaki memikat si dara tapi dalam novel nie si dara yang bersungguh2 memikat sang teruna..hihihi memang agak janggal tapi memang best..

3) Walaupon agak selalu kita bace si hero dan heroin yang sangatlah kacak dan comelnye...tapi bagi Nadia dalam cerita nie mungkin agak sesuai coz masing2 mempunyai perwatakan yang sangat menarik..

4) Yang paling Nadia suka dalam novel nie adalah bila watak sampingan juga diceritakan dengan lebih detail seperti kisah cinta antara suraya dengan Dr. Razif.. Sungguh lain dari yang lain.. selalaunya watak sampingan akan dicerita kan sedikit lebih kurang je kan.. Tapi dalam cerita nie watak sampingan juga di titik beratkan..

Ok tu je.. comment Nadia.. kang comment lelebih kate Nadia nak membodek penulis..(walaupon) hihihihihi.. Ok chow dulu ye semua..

p/s:- dah beli cerita korea baru.. huhuhu tunggu next entry ye.. Nnt habis tengok Nadia bagi tau Nadia beli cerita ape.. hihihihihi..


TERIMA KASIH BACA ENTRY INI, SILA LAH COMMENT..^_^

3 comments:

  1. cete ni mmg best...
    gelak n sedih sorg2.....
    x rgi klu bce cete ni...........

    ReplyDelete
  2. betul tapi x puas lah yas bc
    klau blh sesiapa pinjam kat yas
    please ok thanks

    ReplyDelete