Pages

Jangan Lupe Follow tau!!!

Wednesday, March 23, 2011

Novel : Aku Yang Kau Tinggalkan

Hi Semua
Salam Satu Malaysia
dan Annyeong-haseyo

Ok sejak dua menjak nie Nadia asik cerita pasal cerita korea je kan... takut nanti ade yang bosan pulak nak masuk blog Nadia nie.. hihihihi kejab je lah cerita pasal bende lain.. 2 3 hari lagi kita cerita pasal korea lagi ye semua..

Ok kali nie Nadia nak cerita kan pasal novel yang baru Nadia habis bace.. Eam yang peliknya Nadia habiskan bace novel nie dalam mase 12 jam je.. Eam memang naik kejang lah seluruh badan Nadia nak perhabiskan bace Novel nie.. Ape pon cerita nie memang best lah..

eam 4/5 bintang Nadia bagi untuk Novel nie.. ok mai bace synopsis nye dulu ye..


Aku Yang Kau Tinggalkan
Terbitan:Kaki Novel

Penulis:Alina Haiza

Harga:RM25.00

Synopsis :-

Perkahwinan adalah ikatan terindah di antara dua jiwa yang saling mencintai yang berjanji akan sehidup semati. Tetapi bukan bagi perkahwinan Nia Atirah dan Zaril Ikhwan. Nia memerlukan wang bagi membantu keluarganya, Zaril Ikhwan pula memerlukan seseorang untuk menjaga dirinya yang sakit.

Cinta datang kepada Nia tanpa dia sedari. Secara perlahan-lahan, Nia jatuh cinta dengan suaminya sendiri. Tetapi Nia disingkirkan setelah Zaril Ikhwan pulih dari sakitnya.

Nia meninggalkan Zaril Ikhwan lalu membawa hati yang lara ke Turin dan meneruskan hidupnya sendirian di kalangan orang asing bertahun-tahun lamanya.

Takdir menemukan mereka di bumi Turin. Pertemuan itu telah mencetuskan perasaan benci, marah dan dendam yang terbuku di dalam hati masing-masing.

Walaupun masih ada dendam dan rahsia yang dipendam, demi untuk meneruskan kehidupan ini, yang terbaik untuk mereka berdua adalah berpisah secara rasmi dan tidak perlu lagi menyalahkan takdir walaupun Nia dan Zaril Ikhwan merasakan diri masing-masing yang sebenarnya telah ditinggalkan.

Pendapat Nadia pulak:-

Cerita nie menarik sebab jalan cerita nye melibatkan percintaan selepas perkahwinan.. mungkin agak same dengan mane2 novel yang melibatkan perkahwinan paksa tapi Novel nie dioleh dengan care yang tersendiri... So memang masuk dengan jiwa Nadia..

ok tu je setakat nie ye.. Gamsa-hamnida coz bace entry nie.. :P

p/s:- bosan tahap gaban sekarang tak tau nak buat ape so nak sambung bace novel Hingga ke Disember...

TERIMA KASIH BACA ENTRY INI, SILA LAH COMMENT..^_^

No comments:

Post a Comment